QUESTION.

Tänkte ta och svara på den första frågan jag fått här på bloggen, haha. Roligt :)

fråga:
alltså, jag undrar en sak. hoppas du kan svara heh :( Men jag är svarthårig och vill så jävla mycket ha blont och fint som du haft! :o ditt hår ser varken gult eller slitet ut på dina bilder iaf. sjukt fint de var. vill ha sån prefekt blond :( men vet inte hur jag ska göra? vad jag ska använda för blekning åde. vill inte att det ska bli slitet om jag bleker ofta. så hur läge gick du me orange hår? sen gult hår? sen till blont då. för de ser inte minsta slitet ut åde :( VÄGRAR gå till frissan, jävla rånare är dom. så jäkla dyrt.

Svar: För det första så vill jag säga att nej, mitt hår var faktiskt inte så slitet när jag hade det som blondast. Och det kan jag vara glad över. Men de flestas hår blir det, tyvärr. DOCK så började jag tappa hår efter jag blonderat det så mycket, haha. Mindre roligt!
Och sen vill jag säga att Mood Ultra Blond är den bästa hårfärgen, och det är det många som tycker! Både billig och bra :) MEN eftersom att du är svarthårig kommer det ta lång tid för dej att bli blond, och det är något jag inte råder någon att göra faktiskt, för det sliter väldigt mycket på håret och tills sist känns ditt riktiga hår som gammalt löshår - inte okej! Fast det beror även på om du blonderat det innan? Eller om du plattar det varje dag utan värmeskydd / tuperar & sprayar ditt hår!
Sen så behövde jag bara två färgburkar för att mitt hår skulle bli helt orange från brunt, och sen två burkar till för att det skulle bli gult. Alltså, jag färgde det bara två gånger från brunt för att det skulle bli gult. Sen var det väl bara en-två gånger jag behövde ha blondering i hela håret, så var jag blond igen :) Alla har dock inte lika tur som jag ;)
Men jag råder dej faktiskt att gå till frisören, även om det är dyrt. De har de bästa produkterna, och du slipper nog se ut som fan i håret!


bild på mej som blondie.



hehe långt svar, men hoppas det räckte :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för svaret.

ehm, ja jag tuperar och sprayar det ganska ofta. jag har varit svarthårig i två år nu, har blont naturligt. Har haft blont överhår för nåra månader sen men färgade över de med svart för att det var så slitet, hujj. (hade färgat det jättemånga gånger på så kort tid) det vill jag slippa. men hade tänkt bleka och sånt sakta, så det inte sliter så mycket på håret. låter inte det bra? om jag köper avfärgning och avfärgar de två gånger, sen bleker jag och färgar det jätte ljusbrunt och låter det vila. sen efter ett tag göra ljusa slingor och sånt. tror du inte det funkar utan att jag blir flintskallig, hehe? :P

vet du även några bra inpackningar eller silvershampoo som du kanske rekomenderar att ha?

2010-05-18 @ 13:35:18
Postat av: JuliaBerg

UPPDATERA DIRR !!!!

2010-05-20 @ 01:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0