LOVE or just ATTRACTION?



Kärlek, kärlek och återigen kärlek. Alla har vi väl varit kära? Olyckligt kära med om inte annat...
Kärlek är dock ett ord som ta mej fan missbrukas. Precis som älska, men det kommer vi till senare.
Det finns en skillnad med att vara attraherad av någon annan, och att vara kär. Eller hur?
Och sen kommer vi till det, enligt mej roligaste av allt, ersättandet av någon annan.
Man ser på bilddagboken, facebook etc. folk som firar 1 år, 2 år med mera, och jag är nog fan inte den enda som tänker "Naw, fan va gulligt/härligt att ha ett sånt långt förhållande, de verkar verkligen älska varandra" eller likande. Right?
Sen kommer vi till min favoritdel av denna texten - att kunna ersätta någon annan.
Jag har träffat folk som inte kan det, på ett sätt vet man att deras känslor är/var så fruktansvärt starka och äkta, vilket gör att personen i sej blir mer äkta. Men samtidigt är det sorgligt att se, folk som går runt och är olyckligt kära.
Sen har vi dom, som påstår sej älska hit & dit, och vara kära hit & dit, men ändå har så jävla lätt att bara ersätta någon. Vafan? Är t ex. jag tillsammans med någon, är det för att jag älskar DEN personen, inte för att jag älskar att vara tillsammans med NÅGON... Förstår ni? Hade det tagit slut mellan mej och Mathias nu snart, hade jag bara "ersatt" honom med någon annan på typ en månad? FAN HELLER! Jag skulle fortfarande älska honom så mycket, värdesätta vår tid tillsammans och uppskatta den fina människan han är. Sånt ersätter man bara inte? Då är ni ju inte kära i själva personen egentligen, utan mer "att ha någon"...
Det är väl okej om något sånt händer en gång eller så, att man faller handlöst för någon annan, kanske 1 vecka efter det tagit slut. Men att falla handlöst varenda jävla gång känns ju lite fake? Eller ja, mycket fake.

Fast, vem är jag att dömma?
Jag är snart 18år, har haft endel förhållanden och bara älskat två killar i hela mitt liv.
Det är ju egentligen ert liv, vill ni hoppa från kille till kille / tjej till tjej så kan ni väl få göra det.
Men bli fan inte förvånade om folk uppfattar er som lösaktiga / players / opålitliga.
Om ni nu har så lätt att byta ut en partner - vem säger att ni inte har lika lätt att byta ut en bästa vän?




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag förstår exakt vad du menar jag tänker själv ibland så hur folk kan bara ersätta någon annan?!

Men det är skönt att det inte bara jag som tycker det är konstigt

2010-05-23 @ 17:21:48
URL: http://allabouthannie.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jo, visst är det så, du har helt rätt! Alldeles för många personer är kära i kärleken, att tanken att ha någon vid sin sida tar överhand.

Även den saken som du skriver att ersätta någon kan på flera sätt även vara egoistiskt, ja menar, den man är tillsammans med kanske upplever riktigt kärlek, medan man själv egentligen kanske bara är ute efter att byta ut någon annan.

Usch, ganska tragiskt alltihopa egentligen.

2010-05-23 @ 22:17:16
Postat av: Corn

Bra skrivit nathalie & jag håller med dig, om man älskar ngn så går det inte att bara släppa sådär och gå vidare. Det funkar inte.

jag har ju det problemet när det gäller jocke, det finns ingen annan som jag trivs med lika bra, eller ngt sånt och när vi gör slut mår man bara helt jävla piss. Jag kmr aldrig kunna släppa den pojken helt, aldrig. Ta vara på kärleken för det är det dyraste vi har :*!



återigen fint skrivet!

<3

2010-05-25 @ 11:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0