övervikt, mycket viktigt...

jag lider just nu av några kilos övervikt.
det är något jag mår väldigt dåligt över.
väldigt, väldigt, väldigt dåligt...

så jag tänkte att från och med nu,
just nu,
ska jag dels sluta röka (för att förbättra min hälsa),
och börja träna. Även tänka på vad jag slänger i mej, såklart.


Jag vet att jag är mullig.
Det vet jag. Innerst inne.
Har jävligt svårt att erkänna det för någon annan,
men jag är äcklad av min egen kropp och förstår inte hur någon annan kan tända på den överhuvudtaget.

Jag hatar att visa mej naken.
för ja, min kropp är äcklig.

Jag har aldrig varit "smal",
men jag vill så gärna vara det.
Jag vill så gärna trivas i min kropp,
i alla fall känna mej bekväm.

Jag kan t ex. inte ha på mej tajta jeans och ett linne.
Det ser bara patetiskt ut.

Jag tycker att det är vackert och kvinnligt med kurviga kroppar,
men samtidigt har jag börjat tycka det är fint med SMALA kroppar.
Alltså då menar jag SMALA.
Tycker att sånna kroppar bär upp kläder mycket bättre.

Ingen kan kolla mej i ögonen och ärligt talat säga "Nathalie, du behöver inte gå ner i vikt"
För det behöver jag! Jag behöver däremot ingen som ljuger för mej.
Dock har jag svårt att lyssna på folk som faktiskt väger mer än mej...
Men ni som är smala och fina, ni har inget att säga till om!
JAG ÄR FET OCH DET ÄR INTE NI! va glada över det förfan... Många skulle fan döda för att ha era kroppar.

This is how i want it to be..

Jag vill ha mycket smalare och slankare armar, gärna lite mer muskler.
Jag vill ha MYCKET fastare (och självklart MINDRE) mage, och lite synliga magmuskler.
Jag vill ha tränade, smala ben.
Jag vill tappa MINST 5 kg.


Har en isbit i munnen och inser att jag kommit rätt långt om jag bara kan byta ut allting mot typ... Vatten?
Vatten är faktiskt jävligt gott och uppfriskande, speciellt med isbitar i.

Haha wish me luck liksom...
Kommer säkert att vara ännu fetare till sommaren.

Kommentarer
Postat av: hejhej

du måste äta, om du sätter dej själv i svält så kommer kroppen lägga på ÄNNU mer fett av det du äter när du börjar äta igen. Gå ut och gå före frukost. Då bränner du fett eftersom din kropp inte fått energi (kolhydrater) under hela natten. Går du ut å går efter frukost tar kroppen på kolhydraterna. alltså promenader före frukost är effektivare mot förbränning.

2010-12-16 @ 13:55:02
Postat av: Pauline

Bra skrivet, men du är kurvig och snygg. Inte mullig. Jag är mullig. Men som tjej vet jag precis hur det känns att kolla på sin egen kropp, man äcklas och jag HATAR också att visa mig naken. Men medans man tänker såna tankar, så finns det knappt någon annan som tänker som DU. Som jag skrev innan, du är kurvig(och då menar jag INTE tjock eller mullig, kvinnlig mer) och snygg, normal skulle jag säga. Om man nu ska använda normal?

Jag har varit rökare länge, men tappat suget och röker nu bara på fester/helger, tycker det har visat mig på min kropp och jag har nog tappat något kila pågrundav detta. Så trappa ner på rökningen hade nog varit en bra idé om DU vill tappa kilon för att DU ska må bättre, men låt det inte gå till överdrivt. Var nöjd med en kurvig kropp istället för spinkig.

Ta hand om dig!

2010-12-16 @ 20:45:26
URL: http://paulinesofialovisa.blogg.se/
Postat av: kakan

ey tjejen du är skit vacker! Dessutom ser kvinnor sig som 5 kilo tjockare än vad dom är! Hade lätt velat ha din kropp, var glad ,du är skit vacker! Puss:)

2010-12-18 @ 16:04:03
URL: http://katvonhund.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Känner igen ditt sätt att tänka och jag kan säga dig att det inte är nyttigt. Har själv äcklats av min kropp länge men nu för tiden har jag bara släppt det. Brukar tänka så här, att livet är för kort för att vara fixerad vid saker och det är för kort för att vara missnöjd med sig själv. Det gäller att hitta balansen mellan att inte fixera och samtidigt kunna komma till den plats där man ser på sig själv och faktiskt känner sig nöjd, glad och sund. En diet på bara vatten är som någon skrev där uppe inte en bra idé dels för att du inte kommer få de resultat du vill ha och dels för att du endast kommer må jävligt dåligt! Mitt tipps är att äta rätt men ändå unna dig saker, alltså inte bara ta bort saker för det är oftast inte hållbart, sen att kanske träna lite men vardagsträning är inget att underskatta kan jag lova dig. En 45 min promenad om dagen kan göra enormt stor skillnad för dig :). Som sagt håll dig själv sund och fixera inte så mycket, sen får du sköta om dig och hoppas att du lyckas uppnå de mål du vill åt, kram!

2010-12-20 @ 23:05:35
Postat av: Josefin Bellini - Tattooblogg -

Jag har ingen aning om hur du ser ut eller så, men jag tycker det är starkt att du ska börja sluta röka för en sådan här sak! Ett tips är att äta massa grönsaker. Och kött. Så lite kolhydrater som möjligt eftersom din kropp inte verkar göra sig av med den mängden du äter.



Anyway, tack så mycket för kommentaren! Känns skönt att höra att folk tycker jag redan är duktig :D Jag är väl rätt billig om amn jämför med tatuerare som tar 1000:- timman. Jag har fast pris. Än så länge är den dyraste tatueringen jag tatt betalt för 500:- Men jag blir dyrare o dyrare ju bättre jag blir.



Men jag har fast pris. Så det beror helt på motiv, storlek och om det skall vara i färg =)



Godnatt och sov gott! :*

2010-12-21 @ 00:06:08
URL: http://minibellini.blogg.se/
Postat av: Josefin Bellini - Tattooblogg -

Jaha :D Hehe, alltså det är väl bara bra för mig att göra texter så jag utvecklas. Jag gillar att tatuera med färg bara :D Har endast gjort det på en tatuering hehe.



Men vart bor ni någonstans? Det går säkert att fixa båda på samma gång :) Eller hur stor ska din text vara? Jag är nämligen inte snabbast i världen -än. ;D

2010-12-21 @ 16:43:42
URL: http://minibellini.blogg.se/
Postat av: -

Säger bruden med brösten som män i hela världen skulle kunna döda för att få vidröra...

2010-12-21 @ 20:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0