.


Systemkameror.
Jag relaterar det till fotografer, eller helt enkelt duktiga människor som har ett stort intresse för fotografering.
Men är man bortskämd är ju detta inte fallet...
Småungar, springer runt med kameror värda över 10.000kr! Bara för att "jag vill ta bättre bilder på mej och mina kompisar".
Det är som att köpa en tävlingshäst, bara för att den har fin stam och är värd mycket, sedan bara rida i skogen med den. Eller som att köpa en Gibson gitarr, bara för att den är snygg och har ett bra märke, fast du knappt lirar gitarr? Ah, ni fattar. Visst, Nikon och Canon tjänar ju fortfarande och de skiter i vilka de säljer till, men det känns jävligt bortskämt att få en sån dyr och bra kamera, bara för att ta kort på vadå, sina kompisar och sej själv? Jävla brats alltså... Ni förstör så jävla mycket...


(Känner att jag bryr mej väldigt mycket om obetydliga saker, men samtidigt kan jag inte hjälpa det)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan hålla med dig om att det är småsnuskigt med ungar som får allt de pekar på bara för deras föräldrar har pengar, de lär sig inte respektera pengar eller folk som arbetar hårt för det.



MEN .. vafan? Vrf ska bara "duktiga" fotografer få ta bra bilder? Bara för att det inte är ens liv att ta kort, vill man lägga sina pengar på en kamera borde man få göra det! Samma med elgitarr, även om man inte är hårdrocksstjärna, lokal-bands-stjärna eller superskilladp å gitarr borde man väl änd få köpa en fin gitarr, om man känner att man vill lägga sin pengar på det? man kan gillar den som design till rummet (finns ju mkt som bara är design idag som förr användes) eller om man spelar lite då och då .. =o förstår inte riktigt resonemanget.

2010-04-21 @ 16:23:58
Postat av: Erikka

Jag håller med dig, till viss del!

Det verkar som att verkligen alla har systemkameror nu för tiden. Och det är då inte många som är hobbyfotografer, amatörfotografer osv. Utan ja, som du skriver, endast för att ta bilder på sig själv och sina kompisar. Lite intresse hade ju ändå varit bra om man ska ha en kamera för 10.000 kr?



Mina föräldrar hade ALDRIG köpt en kamera till mig för 10.000 kr om jag inte haft de minsta intresset för fotografi. Förstår inte att andra föräldrar faktiskt gör det. Men men, barnen blir väl glada iaf!

2010-04-21 @ 17:17:08
URL: http://filletax.blogspot.com
Postat av: nathalie

Svar till "anonym":

Jag tror inte riktigt du förstod? Texten handlar först och främst om just bortskämda ungar, som inte nöjer sej förrens de har det bästa. Och inom kamera-världen är ju systemkameran det bästa.

Tycker alltså att det är jävligt löjligt att köpa en sån dyr kamera BARA för att ta kort på sej själv och sina vänner, för att en annan kamera "duger inte åt lilla braten".

Visst, personer som är skitkassa får väl slänga ut pengar på en fin kamera, gå och skryta med den eller whatever. Som du tycker. (Y)



Plus att jag skrev aldrig att bara "duktiga fotografer" ska få ha en systemkamera, jag skrev att jag RELATERAR systemkamera till fotografter ELLER till en VANLIG duktig människa, som har ett INTRESSE för foto! Läs lite nogrannare innan du kommenterar, tack.

2010-04-21 @ 17:22:42
URL: http://freedomwings.blogg.se/
Postat av: anonym

Tycker det beror helt på! Jag tror att man kommer uppskatta alla bilder man tagit under åren när dom väl passerat och då är det juh inte fel om de är bättre kvallité när man ska visa barnbarnen!:)

2010-04-21 @ 23:25:17
Postat av: Zandra

Håller med dig, absolut. Haha så sitter jag själv här med en systemkamera, men iofs - även om det mest blir bilder på mig själv och kompisar så har jag ju faktiskt ett intresse utöver det också. Sen blir det nice när jag läser foto, då kommer det bli lite mer seriöst : D



saknar dig :*

2010-04-22 @ 19:57:46
URL: http://zandradahl.tk
Postat av: Anonym

man måste ju fan börja någonstans, man kan ju utveckla ett intresse eller köper en för man har ett litet intresse och man vill testa mer. dessutom så bara för man har en systemkamera betyder ju inte det att man fått den av sina föräldrar, man kan lika gärna ha sparat ihop det själv.

2010-04-23 @ 16:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0